Materialen

Ontdek ons ruim aanbod aan gratis materialen waaronder brochures, tools, infografieken en receptfiches. Een flinke dosis ‘hapklare’ informatie over diverse voedingsthema’s en inspiratie om lekker en gezond te eten en te koken.

Receptfiche - Slaatje Berloumi met zelfbereide schnitzel en karnemelkdressing

Krokante sla en venkel met Berloumi en zelfbereide schnitzel op de grill. Serveer met een friszure dressing van yoghurt en karnemelk.

Gezond gebeten voor Kiddies

Weetjesboek met tips en recepten voor ouders, grootouders en opvoeders om kleuters gezond te leren eten.

RECEPTFICHE - Groene groentewok

Een smaakvolle groene groentewok met groene asperges, prinsessenbonen en erwten. Serveer met noedels of rijst.

RECEPTFICHE - Vergeten groentesalade met yoghurt en kipsatés

Een knapperige groentesalade met vergeten wintergroenten, aangevuld met sappige kipsatés. Te serveren met frisse yoghurt en krokante broodstukjes.

INFOGRAFIEK - Meer plantaardig eten

Meer plantaardig eten betekent starten met een gezonde plantaardige basis en die verder gezond en volwaardig aanvullen. Dat kan op diverse manieren. Ontdek hier hoe.

RECEPTFICHE - Groenteballetjes met rodebietencrème

Met ‘ballekes’ scoor je altijd. Linzen, kaas en ei zorgen voor meer eiwitten, rode biet voor meer kleur en diverse smaakmakers voor meer pit.

TOOL - Genderspecifieke aandachtspunten voor voedingsvoorlichters

Een leidraad om mannen en vrouwen meer effectief te sensibiliseren voor een gezonde eetstijl, rekening houdend met sekse en gender.

INFOGRAFIEK - Eiwitten in de voeding

Eiwitten zijn nodig voor het lichaam. Wat zijn eiwitten? Wat is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en waar vinden we ze in de voeding?

RECEPTFICHE - Kalfsfricassee met rösti

Hartelijk stoofpotje met kalfsvlees, prei, champignon, wortel en selder. Te serveren met aardappelrösti.

INFOGRAFIEK - Gezond eten met een plan

Gezond eten met een plan draagt bij tot gezonder koop- en eetgedrag. Maak een weekmenu, doe je boodschappen slim en kook vooruit.

TOOL - Kookplanner

Gezond eten met een plan draagt bij tot gezonder koop- en eetgedrag. Plan je weekmenu en bekijk wanneer je kan ‘meal preppen’ of vooruit koken.

TOOL - Boodschappenlijstje

Gezond eten met een plan draagt bij tot gezonder koop- en eetgedrag. Plan je menu voor de komende week, stel je boodschappenlijstje op en hou je eraan.