Groenten en fruit

Voldoende groenten en fruit eten is een lekkere maar ook een gezonde keuze. Het zijn voedingsmiddelen rijk aan belangrijke voedingsstoffen die we elke dag nodig hebben om fit te zijn. Ook op lange termijn zijn ze een prima investering. Ze helpen het risico op verschillende chronische ziekten zoals zwaarlijvigheid, hart- en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker te verlagen.

Hoeveel groenten en fruit per dag?

Voldoende groenten en fruit eten draagt bij tot een goede gezondheid. Maar hoeveel groenten en fruit per dag moet je eten?

Bioactieve stoffen geven kleur

Een kleurrijk gevuld bord met groenten en fruit ziet er niet alleen smakelijk uit maar levert ook een divers pallet aan gezonde voedingsstoffen.

Groenten, fruit en gezondheid

Groenten en fruit leveren een belangrijke bijdrage aan onze dagelijkse voedingsstoffenbehoefte en verlagen het risico op diverse chronische ziekten.

De voordelen van seizoensgroenten en -fruit

De voordelen van seizoensgroenten en -fruit in een notendop:  meer variatie, lagere prijs, betere kwaliteit én beter voor het milieu.

Wat is het verschil tussen groenten en fruit?

Om volop van de gezondheidseffecten van groenten en fruit te genieten eet je best elke dag allebei. Maar wat is het verschil tussen groenten en fruit?

Eet dag in, dag uit meer fruit
Nutrinews

Eet dag in, dag uit voldoende fruit

We eten nog te weinig fruit. Hoe komt dat? Welke determinanten spelen hierin mee? Hoe kunnen we de fruitconsumptie verhogen?

Banner_Meer groenten op mijn bord_2016-03
Nutrinews

Meer groenten op mijn bord

Genoeg groenten eten verlaagt het risico op chronische aandoeningen. Wat houdt ons tegen om meer groenten te eten?

Tips om meer groenten en fruit te eten

Tips en tricks om genoeg groenten te eten

Meer groenten op mijn bord: een gezonde gewoonte. En hoe kan ik ze lekker, gevarieerd en gezond bereiden?

Lekker makkelijk meer fruit eten

Lekker makkelijk meer fruit eten. Voor elk ‘excuus’ is er een oplossing.