Welkom!

Zit er voldoende calcium in je voeding?

Gezond eten is belangrijk om je goed in je vel te voelen. Maar het is minstens even belangrijk om stevig in je botten te zitten. Hoe meer botmassa je als kind en als adolescent opbouwt en hoe meer botverlies je als volwassene tegengaat, hoe beter. Daarvoor moet je genoeg beweging nemen en heb je naast voldoende vitamine D ook voldoende calcium in je voeding nodig.

Doe jij de calciumtest?

Calcium in voeding

In de kijker

Week van de diëtist

Van 18 tot 24 maart zetten diëtisten hun beroep in de kijker. De campagneslogan ‘50 % extra’ staat voor de gezondheidswinst dat een bezoekje aan de diëtist kan opleveren. NICE is partner van de VBVD en steunt dit initiatief met gratis voorlichtingsmateriaal.

Voeding tijdens de zwangerschap

Vanaf het prille begin van de zwangerschap heeft voeding een belangrijke invloed op de gezondheid van het kind en de moeder.

Lees meer

Gezonde warme maaltijd

Een gevarieerde warme maaltijd biedt een waaier aan voedingsstoffen. Ontdek hier de ingrediënten van een gezonde warme maaltijd.

Lees meer

Aardappelen

De aardappel heeft zijn vaste waarde in onze keuken en passen prima in een gezonde voeding.

Lees meer

Ontdek onze tips voor in de praktijk

Minder suiker eten: tips

Beperk vooral de inname van toegevoegde suikers. Geef de voorkeur aan vers, zelf bereid en puur natuur.

Bereken je middelomtrek en BMI

De BMI is wereldwijd de meest gebruikte indicator om overgewicht in kaart te brengen. Voor een globaler beeld van je gezondheidsrisico, bereken je best ook je middelomtrek.

BROCHURE: Gezond eten hoeft niet duur te zijn
Gratis Materiaal

Gezond eten hoeft niet duur te zijn - Budgetvriendelijke tips en tricks

Een veelgehoord excuus om niet gezond te eten is dat gezonde voeding duurder zou zijn. Onterecht.

Pitabroodje met lamsgehakt en zure room
Recept

Pitabroodje met lamsgehakt en zure room

Een broodje met lamsvlees en een frisse toets van zure room. Het recept vind je hier.