Voeding tijdens de zwangerschap

Vanaf het prille begin van de zwangerschap heeft voeding een belangrijke invloed op de gezondheid van het kind en de moeder. Zwangere vrouwen moeten niet zozeer meer gaan eten maar ze moeten wel voldoende aandacht besteden aan wat ze eten om tegemoet te komen aan hun verhoogde voedingsstoffenbehoefte.

Gezond eten tijdens de zwangerschap

Zowel moeder als kind hebben baat bij gezond eten tijdens de zwangerschap. Moet je 9 maanden anders eten? Ontdek het hier.

Wat mag je niet eten als je zwanger bent?

Als je zwanger bent, zijn er toch enkele voedingsmiddelen die je best vermijdt omdat ze schadelijk kunnen zijn voor moeder en kind.

Zwangerschapskwaaltjes

Tijdens de zwangerschap kunnen er allerhande ongemakken optreden. Lees hier meer over zwangerschapskwaaltjes en hoe je ze kan verlichten.

Vegetarisch eten tijdens de zwangerschap

Om tekorten te voorkomen is het belangrijk voedingsmiddelen volwaardig te vervangen in een vegetarische voeding. Tips voor tijdens de zwangerschap vind je hier.

Over listeria, salmonella en toxoplasmose tijdens de zwangerschap

Sommige voedselinfecties zoals toxoplasmose, listeriose en salmonellose, kunnen gevaarlijk zijn voor het ongeboren kind. De principes van voedselveiligheid hanteren is een must.

Mineralen en vitaminen bij zwangerschap

De behoefte aan de meeste mineralen en vitaminen tijdens de zwangerschap is licht verhoogd. Sommigen vragen bijzondere aandacht.

Uit Nutrinews

Gezond eten als je zwanger bent

Toekomstige moeders zijn dikwijls meer in de weer met hun voeding. Sommigen denken dat ze voor twee moeten eten...

Lees meer

TOOL - Voeding en zwangerschap

Eet gezond en gevarieerd, vermijd alcohol en wees op je hoede voor voedselinfecties. Waar moeten zwangere vrouwen op letten, waarom en waarvoor kiezen ze best?

Lees meer