Welkom!

Nieuwe Nutrinews online

 

2020 is klaar.
Zie hier ook het laatste nummer van dat jaar. 
Na 4 zo'n exemplaren zijn we bijna echte online pro's, maar beste coronavirus, 
laat ons de nummers van 2021 toch maar terug afwerken op onze bureaus. 

 

Lees nummer 4 hier

NN DECEMBER 2020

Microbioom sleutel tot gezondheid
Nutrinews

Het microbioom: sleutel tot gezondheid

Een mogelijk verband tussen onze darmmicrobiota en onze gezondheid wekt veel animo. Wat is bekend en wat vergt meer onderzoek? Een stand van zaken.

Carmen Landuyt
Nutrinews

Expert aan het woord - Bio in een agro-ecologisch voedselsysteem

De interesse voor bioproducten en het bio-onderzoek neemt toe. Wat zijn de principes van de biologische landbouw. Ir. C. Landuyt is expert ter zake.

Lees meer

Antioxidanten: hype of wetenschap?

Antioxidanten zouden beschermen tegen chronische aandoeningen. Kunnen ze hun hoog gespannen gezondheidsverwachtingen ook waarmaken?

Lees meer
DOSSIER Voeding en corona
Dossier

Voeding en corona

We blijven in tijden van COVID-19 online inzetten op correcte, heldere en praktische informatie om gezond te eten.

Lees meer

Meer plantaardig eten

Meer plantaardig eten. Vanuit wetenschappelijk oogpunt voor de algemene volksgezondheid en het klimaat is iedereen voor. De manier waarop deze boodschap wordt ingevuld, beargumenteerd en gecommuniceerd kan echter sterk uiteenlopen.

Meer plantaardig eten gezond bekeken
Nutrinews

Meer plantaardig eten gezond bekeken

Meer plantaardig eten is goed voor mens en planeet. Maar wat betekent dat nu precies en waarop moeten we letten? Meer plantaardig eten in perspectief gezet.

INFOGRAFIEK - Meer plantaardig eten in perspectief
Gratis Materiaal

INFOGRAFIEK - Meer plantaardig eten

Meer plantaardig eten betekent starten met een gezonde plantaardige basis en die verder gezond en volwaardig aanvullen. Dat kan op diverse manieren. Ontdek hier hoe.

Meer plantaardig eten: hoe doe je dat?

Meer plantaardig eten, hoe doe je dat eigenlijk? We vertalen deze boodschap met praktische tips. Lees het concrete advies hier.

Waarop letten als je vegetarisch of veganistisch eet?

Wie vegetarisch of veganistisch eet, moet de voedingsstoffen die vlees, vis, eieren en melkproducten aanbrengen in voldoende mate elders halen.

Vergeten groentesalade met yoghurt en kipsaté

Vergeten groentesalade met yoghurt en kipsatés

Een knapperige groentesalade met vergeten wintergroenten, aangevuld met kipsatés. Te serveren met frisse yoghurt en krokante broodstukjes.

Ontdek het recept